Kindle Price: $13.99

These promotions will be applied to this item:

Some promotions may be combined; others are not eligible to be combined with other offers. For details, please see the Terms & Conditions associated with these promotions.

You've subscribed to ! We will preorder your items within 24 hours of when they become available. When new books are released, we'll charge your default payment method for the lowest price available during the pre-order period.
Update your device or payment method, cancel individual pre-orders or your subscription at
Your Memberships & Subscriptions

Buy for others

Give as a gift or purchase for a team or group.
Learn more

Buying and sending eBooks to others

  1. Select quantity
  2. Buy and send eBooks
  3. Recipients can read on any device

These ebooks can only be redeemed by recipients in the US. Redemption links and eBooks cannot be resold.

Kindle app logo image

Download the free Kindle app and start reading Kindle books instantly on your smartphone, tablet, or computer - no Kindle device required.

Read instantly on your browser with Kindle for Web.

Using your mobile phone camera - scan the code below and download the Kindle app.

QR code to download the Kindle App

Something went wrong. Please try your request again later.

Dilema De Los Innovadores (Nueva Edición): Cuando Las Nuevas Tecnologías Pueden Hacer Fracasar A Las Grandes Empresas (Spanish Edition) Kindle Edition

4.3 4.3 out of 5 stars 64 ratings

El dilema de los innovadores presenta una serie de principios para lograr capitalizar el fenómeno de la innovación disruptiva. Estos principios ayudarán a los managers a determinar en qué ocasiones resulta más adecuado no escuchar a sus clientes y cuándo invertir en el desarrollo de productos de escaso rendimiento que proporcionen inicialmente márgenes reducidos.
Es imposible no apreciar la huella de Christensen en el éxito de empresas como Uber o Netflix, y representa a su vez una suerte de biblia para muchos de los ejecutivos y emprendedores de Silicon Valley.
Era el único libro sobre negocios que Steve Jobs tenía en su biblioteca y recomendaba leer. Reed Hastings, fundador de Netflix, utilizó los preceptos del libro de Christensen con su equipo. Jeff Bezos, fundador de Amazon, insta siempre a sus ejecutivos a leer El dilema de los innovadores y su secuela, La solución del innovador, también publicada por Granica. El fundador de Intel, Andy Grove, dijo en 1997 que este libro era el más importante que había leído en diez años. La revista The Economist lo señaló como uno de los seis mejores libros de management jamás escritos.
Read more Read less

Editorial Reviews

About the Author

Clayton Magleby Christensen (6 de abril 1952 - 23 de enero 2020) fue un académico y consultor empresarial estadounidense que desarrolló la teoría de la "innovación disruptiva", considerada la idea empresarial más importante de principios del siglo XXI. Christensen introdujo el concepto de "disrupción" en El dilema de los innovadores, lo que llevó a The Economist a llamarlo "el pensador de gestión más influyente de su tiempo". Junto con La solución del innovador constituye un díptico insoslayable de la literatura de gestión. Christensen se desempeñó como profesor de Administración de Empresas en la Escuela de Negocios de Harvard, y también como líder y autor en la Iglesia de Jesucristo de los Santos de los Últimos Días.

Product details

  • ASIN ‏ : ‎ B09V6TDW4Z
  • Publisher ‏ : ‎ Ediciones Granica; 2nd edition (March 8, 2022)
  • Publication date ‏ : ‎ March 8, 2022
  • Language ‏ : ‎ Spanish
  • File size ‏ : ‎ 6745 KB
  • Text-to-Speech ‏ : ‎ Enabled
  • Screen Reader ‏ : ‎ Supported
  • Enhanced typesetting ‏ : ‎ Enabled
  • Word Wise ‏ : ‎ Not Enabled
  • Sticky notes ‏ : ‎ On Kindle Scribe
  • Print length ‏ : ‎ 398 pages
  • Customer Reviews:
    4.3 4.3 out of 5 stars 64 ratings

About the author

Follow authors to get new release updates, plus improved recommendations.
Clayton M. Christensen
Brief content visible, double tap to read full content.
Full content visible, double tap to read brief content.

Clayton M. Christensen is the Kim B. Clark Professor of Business Administration at the Harvard Business School. In addition to his most recent book, Competing Against Luck, he is the author of nine books, including several New York Times bestsellers — The Innovator's Dilemma, The Innovator's Solution, Disrupting Class, and and most recently How Will You Measure Your Life?. Christensen is the co-founder of Innosight, a growth-strategy consultancy; Rose Park Advisors, an investment firm; and the Christensen Institute, a non-profit think tank. In 2011 and 2013, he was named the world’s most influential business thinker by Thinkers50.

Customer reviews

4.3 out of 5 stars
4.3 out of 5
64 global ratings

Top reviews from the United States

Reviewed in the United States on December 25, 2023
Me ha gustado mucho la claridad con la que se explica los errores las.fallas comunes y el riesgo con la que se puede innovar con tecnologías de punta y la creación de nuevos mercados...muy recomendable!!!
Reviewed in the United States on August 4, 2000
Una realidad de todo negocio es que esta cambia en forma constante, y por ende su entorno debe adaptarse a la nueva realidad, para lo cual existen muchas herramientas y esquemas; La innovacion es un parámetro vital que debe ser evaluado siempre y entonces surge la pregunta clasica gestada por el contenido de este libro:¿Como resolver el dilema de dejar pasar los beneficios de la innovacion? Esta es una pregunta muy importante al momento de poner en marcha fusiones de negocios en que la innovacion participa en forma implicita. Espero que los siguientes libros de Christensen aporten tanto como este.
5 people found this helpful
Report

Top reviews from other countries

Translate all reviews to English
@luis_victoriamx
5.0 out of 5 stars Imprescindible
Reviewed in Mexico on September 24, 2021
Da muy buenas referencias.
One person found this helpful
Report
diego
5.0 out of 5 stars Para aprender a pensar
Reviewed in Spain on December 9, 2023
Las teorías del Profesor Christensen son alucinantes
carlos
5.0 out of 5 stars Reflexiones de innovación de obligada lectura
Reviewed in Spain on March 13, 2022
El libro del lamentablemente fallecido en 2020, profesor de la Harvard Business School Clayton Christiansen es un manual de obligada lectura para todo aquel empresario, persona de negocios que deseen tener una visión mucho más allá del mundo de la empresa, la innovación y la experiencia del cliente.

Lo recomiendo al 100 × 100.
Report an issue

Does this item contain inappropriate content?
Do you believe that this item violates a copyright?
Does this item contain quality or formatting issues?